Warsztat - o serwisowaniu samochodów

erwis, w którym z pewnością znajdziemy profesjonalistów, którzy posiadają o wiele większą wiedzę odnośnie naszego auta. Dotyczy to zwłaszcza najnowszych modeli samochodów. Istnieje również wiele możliwości wyboru p

Dodane: 23-07-2016 11:06
Warsztat - o serwisowaniu samochodów Części samochodowe

Różne serwisy samochodowe

Na rynku istnieje bardzo wiele możliwości wyboru, jeśli chodzi o miejsce naprawy naszego auta. Możemy zdecydować się wobec tego na autoryzowany serwis, w którym z pewnością znajdziemy profesjonalistów, którzy posiadają o wiele większą wiedzę odnośnie naszego auta. Dotyczy to zwłaszcza najnowszych modeli samochodów. Istnieje również wiele możliwości wyboru pomiędzy zwykłymi warsztatami samochodowymi świadczącymi takie usługi, jak wymiana części samochodowych. To rozwiązanie jest z pewnością bardziej korzystne dla osób, które chcą zaoszczędzić na naprawie auta lub ich samochód jest już dość wiekowy. Różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma rodzajami naprawy samochodu jest naprawdę często olbrzymia.


Warto wiedzieć

Najczęściej spotykane konfiguracje:

silnik spalinowy tłokowy o ruchu posuwisto-zwrotnym tłoka ? najczęściej spotykana jednostka napędowa samochodów, jako napęd główny i pomocniczy siłowni okrętowych, a nawet jako napęd generatorów awaryjnych w elektrowniach atomowych. Moce największych spalinowych silników okrętowych sięgają 80 MW a średnice cylindra 1050 mm. Jest to silnik spalania zamkniętego.
silnik spalinowy tłokowy o tłoku rotacyjnym ? zwany też silnikiem Wankla, spotykany rzadko w motoryzacji, jest to silnik spalania zamkniętego
silnik Stirlinga o chemicznym źródle ciepła (silnik tego typu może też korzystać z innych źródeł ciepła, niż spalanie), jest to silnik spalania otwartego.
silnik turbowałowy jest to silnik turbinowy, z którego moc mechaniczna odbierana jest z wału wirnika turbiny, używany głównie w lotnictwie (silniki turbośmigłowe, śmigłowcowe), w energetyce (siłownia gazowa, układ gazowo-parowy), do napędu śrub okrętowych, sporadycznie w kolejnictwie, jeszcze rzadziej w motoryzacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych


Pompa - co to takiego?

Pompa ? urządzenie służące do wytworzenia różnicy ciśnień między stroną ssawną (wlotem do pompy) a tłoczną (wylotem z pompy), umożliwiającej transport cieczy lub osadów. Działanie pompy polega na przekazaniu cieczy siły mechanicznej przez wirnik, tłok lub membranę, celem jej sprężenia.

Aktualnie wszystkie przenośniki cieczy nie mające tłoka, membrany, łopatek, lub wirnika nie zaliczają się do pomp, mimo posiadania w nazwie słowa pompa. Jako przykłady dawnych pomp podawane są przenośniki cieczy, stanowiące nierozłączny element z silnikiem, np. parowy podnośnik wody i jego odpowiednik spalinowy, w których czynnik roboczy np. para wodna bezpośrednio przekazuje energię cieczy. Ponieważ parowe i spalinowe podnośniki wody mają jedynie znaczenie historyczne, przeważnie nie umieszcza się ich w klasyfikacji, albo nie zalicza do pomp. Podobnie jest ze śrubą Archimedesa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa