O przewozach międzynarodowych

w samolocie czy pociągu, ale także w busie czy autokarze. W tych ostatnich przypadkach takie rozwiązanie jest bardzo korzystne dla klienta, gdyż w związku z rosnącą liczbą pasażerów niektóre trasy są bardzo oblegane i

O przewozach międzynarodowych

Rezerwacja przez Internet

Coraz częściej możemy spotkać się z internetową ofertą przewoźników. Za pośrednictwem Internetu możemy zarezerwować miejsce nie tylko w samolocie czy pociągu, ale także w busie czy autokarze. W tych ostatnich przypadkach takie rozwiązanie jest bardzo korzystne dla klienta, gdyż w związku z rosnącą liczbą pasażerów niektóre trasy są bardzo oblegane i trudno znaleźć wolne miejsce kupując bilet przed samą podróżą. Rezerwacja online to kwestia kilku minut ? wypełniając specjalny formularz w kilka chwil możemy zająć jedno lub więcej miejsc. Bardzo często można również zapłacić za pomocą przelewu internetowego ? na pewno to także jest bardzo korzystne dla klienta i dlatego też coraz więcej osób wybiera tą opcję zakupu biletu.


Historia autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji


Dlaczego bus?

Przejazd busem to jedna z wygodniejszych opcji transportu, szczególnie wtedy, gdy potrzebujemy przewieźć kilkanaście osób. Większość busów posiada bowiem do dwudziestu, maksymalnie do trzydziestu miejsc. Jednak takie przewozy są o wiele bardziej opłacalne, gdyż autokar potrzebowałby o wiele więcej paliwa na pokonanie dłuższej trasy. Jeśli osoby, które poszukują transportu chcą zdecydować się na autokar, musiałyby one ponieść o wiele większe koszty. Co prawda, w wielu przypadkach pasażerowie wolą wybrać autokar ze względu na większą ilość przestrzeni, ale w ostatnich latach wprowadzono na rynek naprawdę super wygodne busy. Stąd też w wielu miejscach autokary zostały wyparte z rynku i obecnie przejazdy możliwe są właściwie tylko za pomocą mniejszych busów.