Niewielki wymiar reklamy, czyli to świetna metoda na nienachalną reklamę naszego produktu czy też firmy. Dodatkowo stronę internetową, bannery oraz wszelkie formy re marketingu i jesteśmy w domu. O druku i reklamie.
Druk pojedynczych egzemplarzy
Druki wielkoformatowe przestały być towarem zarezerwowanym tylko dla dużych firm, które mogą sobie pozwolić na wielotysięczne nakłady. Coraz więcej zakładów poligraficznych realizuje indywidualne zlecenia w małych, a nawet pojedynczych nakładach.
Wynika to z kilku faktów, zaczynając od tego, że technologia druku poszła bardzo do przodu, a same urządzenia drukujące formaty większe niż A4 są znacznie tańsze niż 10 lat temu. Kolejną sprawą jest sam proces drukowania, który umożliwia tańsze i szybsze przygotowanie maszyny do druku, przez co w ogólne opłaca się drukować niski nakład.
O właściwościach farby drukarskiej w Wikipedii
Właściwości drukowe
Właściwości farby decydujące o zachowaniu się farby podczas druku:
właściwe zdyspergowanie pigmentów/lak w spoiwie
lepkość farby, której miarą dla farb ciekłych jest prędkość wypływu z kubków wypływowych a dla farb pozostałych ? wskazania wiskozymetru
tiksotropia farby, czyli odwracalny proces przechodzenia z postaci żelu w postać płynnego zolu pod wpływem wstrząsów
tack farby, czyli podatność na rozwarstwianie farby istotna przy transferze farby z jednego elementu maszyny drukującej na drugi, a na podłożu drukowym skończywszy ? wielkość tacku mierzona jest tackometrami
plastyczność farby
napięcie powierzchniowe farby
Właściwości użytkoweedytuj | edytuj kod
Właściwości farby po jej utrwaleniu się na drukowanej powierzchni:
właściwości optyczne: gęstość optyczna, barwa, połysk, krycie itd.
właściwości odpornościowe: ścieralność farby, odporność na światło, niską/wysoką temperaturę, środki chemiczne (w tym zawarte w lakierach)
właściwości sensoryczne ? wpływ farby na smak i zapach, mierzony na przykład testem Robinson
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Farba_drukarska
Papier
Papier w poligrafii i drukarstwie jest chyba najistotniejszą, zaraz obok farb, rzeczą. Bez niego nie możliwy byłby druk. Papier jako tworzywo jest znany od 105 r. n. e., czyli od bardzo dawna. Jednak dopiero w okolicach XX wieku zaczęto wymyślać coraz to nowe rodzaje papieru do różnych zastosowań.
I mamy teraz papier kredowany, biały, śliski, pokrywany tworzywami sztucznymi itp. Wszystko to aby osiągnąć różne rezultaty druku reklamowego i publicystycznego. Od wyboru papieru zależy końcowy efekt drukowanej rzeczy, jej trwałość i wytrzymałość.