Elektroniczne kartoteki dla szpitali

Dodane: 09-05-2016 07:36
Elektroniczne kartoteki dla szpitali Oprogramowanie typu kartoteka medyczna niebawem będą obowiązkiem każdej placówki medycznej. Można już teraz wykupić właściwe programy, jednak czemu jest to potrzebne. O tym w poście.

Już niebawem lekarze będą mieli e-kartoteki medyczne

Lekarz, aby dobrze wystawić diagnozę musi wiedzieć o pacjencie jak najwięcej i bardzo przydatną rzeczą jest historia choroby oraz cała kartoteka pacjenta. Bez tych informacji cały proces leczenia może przebiegać dużo wolniej niż powinien i to ze szkodą dla pacjenta właśnie.

Takie sytuacje na szczęście zdarzają się rzadko, a będą jeszcze rzadziej kiedy wprowadzone zostaną e-dokumentacje medyczne. Kartoteka każdego pacjenta będzie dostępna w formie elektronicznej, więc nawet jeżeli ta papierowa ulegnie zniszczeniu to zawsze będzie można sięgnąć po tą wirtualną i bez przeszkód poznać historię leczenia danego pacjenta.


Wady i zalety e-dokumentacji medycznej

W placówkach zdrowotnych w ciągu ostatnich paru lat można zauważyć znaczne zmiany w użytkowanej technologii. Zaczęło się od komputerów, dyskietek oraz faksów. A niebawem przychodnie i szpitale będą musiały pójść o krok dalej i zacząć korzystać z dokumentów w formie elektronicznej. Miedzy innymi kartoteki pacjentów będą musiały zostać przeniesione do specjalnych aplikacji, przygotowanych specjalnie do użytku przez te placówki.

Ma to swoje wady i zalety, z pewnością będzie to rozwiązanie wygodne dla osób obytych z technologią, jednak starsze osoby pracujące w tych placówkach mogą mieć problem z przestawieniem się na nowy sposób katalogowania i zapisywania informacji. Sumarycznie jednak najbardziej skorzystają na tym pacjenci, a to przecież oni powinni być najważniejsi.


E-pacjent: Wikipedia

e-pacjent ? osoba korzystająca ze świadczeń opieki zdrowotnej z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. Information Communication Technology) niezależnie od tego czy jest zdrowa czy chora1. Tradycyjna, występująca na wszystkich poziomach (mikro, mezo, makro), relacja pacjent-lekarz została rozszerzona o technologię przybierając na poziomie mikro postać lekarz-technika biomedyczna-pacjent2. Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) usprawniają dziś biznesowo-administracyjny aspekt funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej, ale także wspomagają pracę personelu medycznego, wpływając przez to na jakość opieki zdrowotnej, a tym samym i satysfakcję pacjentów. Są zdolne do przetwarzania ogromnych ilości danych, umożliwiają konsultacje medyczne bez konieczności przemieszczania się pacjenta i lekarza. Znaczenie ICT potwierdza raport The Case for e-Health3. Według niego:


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/E-pacjent